מהם שלושת הסוגים העיקריים של שותפים?

שיווק שותפים הוא דרך יעילה ופופולרית עבור עסקים להגדיל את הנוכחות המקוונת שלהם וליצור יותר מכירות. זה כרוך בשיתוף פעולה עם חברות או אנשים אחרים שמקדמים מוצר או שירות בתמורה לעמלה. שותפים יכולים להיות נכס שלא יסולא בפז לכל עסק, אך חשוב להבין את שלושת הסוגים העיקריים של שותפים על מנת להפיק מהם את המרב. שלושת הסוגים העיקריים של שותפים הם עלות למכירה (CPS), עלות לקליק (CPC) ועלות לפעולה (CPA). כל סוג של שותפים מציע יתרונות וחסרונות שונים, לכן חשוב להבין אותם ולבחור את הסוג המתאים לעסק שלך.

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא סוג של שיווק מבוסס ביצועים שבו עסק מתגמל אנשים על יצירת מכירות על ידי מתן עמלה על המכירות שהם מייצרים. עמלה היא אחוז הרווח שמשלמת החברה בתמורה למכירה. ניתן לציין עמלות בבירור מראש, כך שהשותפים ידעו בדיוק כמה הם ירוויחו מכל מכירה. כשותף של עסק, השותף מקדם את המוצרים או השירותים שלו תמורת עמלה. השותף עשוי לשים קישור או המלצה למוצר באתר האינטרנט שלו, להוסיף אותם לערוצי המדיה החברתית שלו, או לשלוח אימייל למנויים שלו. בדרך זו, אם מישהו לוחץ על הקישור או ההמלצה ומבצע רכישה, השותף מקבל עמלה. יחסים מבוססי עמלות אלו יכולים להיות ארוכי טווח ולהועיל הדדית. לעתים קרובות ניתן להצטרף בחינם לתוכניות שותפים והן דרך מצוינת למשוך לקוחות חדשים או להגדיל את בסיס הלקוחות הקיים שלך.

הגדרה של עלות למכירה (CPS)

עלות למכירה (CPS) הוא מודל עמלה שבו משלמים לחברה סכום קבוע לכל מכירה. מודל זה נהדר עבור עסקים שרוצים לקבל שליטה על העלויות שלהם. בעוד שמודל ה-CPS יקר יותר למכירה מאשר סוגים אחרים של תוכניות שותפים, הוא יכול להיות בחירה טובה עבור עסקים שיש להם ערך הזמנה ממוצע גבוה (AOV). AOV הוא הסכום הכולל של המכירות שנעשו לכל לקוח. AOV גבוה מציין שהלקוח הממוצע מוציא יותר ממה שהוא בדרך כלל עושה באתר שלך. דוגמה לשיווק שותפים במחיר למכירה היא תוכנית Amazon Associates. עם Amazon Associates, משלמים לך אחוז קבוע ממחיר המכירה עבור כל מוצר או שירות המופיעים באתר שלהם. תוכנית Amazon Associates היא עלות למכירה מכיוון שלשותפים משלמים סכום קבוע לכל מכירה, ללא קשר למספר הקליקים שנדרשו כדי להגיע למכירה זו.

הגדרה של עלות לקליק (CPC)

עלות לקליק (CPC) היא מודל עמלה שבו משלמים לשותף עבור כל קליק על מודעה. בדרך כלל, מודעה זו מהווה קישור לאתר השותף או לדף המדיה החברתית שבו הם מקדמים את המוצר או השירות של העסק. מפרסמים אוהבים את המודל הזה מכיוון שהוא מוביל תנועה ממוקדת לאתר שלהם. שותפים אוהבים את מודל העלות לקליק מכיוון שהם יכולים להרוויח הרבה כסף מקליק אחד. עם זאת, ייתכן שהם יצטרכו להוציא הרבה כסף על מודעות כדי לקבל את הקליק הזה. רשתות Google AdWords ו-Facebook Ads הן דוגמאות לשיווק שותפים במחיר לקליק. עם Google AdWords, משלמים לך סכום מוגדר לכל קליק על המודעה שלך. סכום זה נקבע על ידי Google, וברוב המקרים, אינך יכול לשנות אותו. עם מודעות פייסבוק, אתה מחויב רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. אתה יכול לבחור סכום עלות לקליק המתאים ביותר לעסק שלך.

הגדרה של עלות לפעולה (CPA)

עלות לפעולה (CPA) היא מודל עמלה שבו משלמים לשותף סכום קבוע לכל פעולה ספציפית. פעולה זו יכולה להיות משהו כמו קליק, הרשמה, הורדה או כל פעולה ניתנת למדידה אחרת. מודל זה הוא הטוב ביותר עבור עסקים שרוצים להשיג מטרה מסוימת עם תוכנית השותפים שלהם. לדוגמה, חברת ציוד גולף עשויה לרצות לעודד שותפים לרשום אנשים לשירות המנוי שלהם למועדון הגולף. במקרה זה, חברת ציוד הגולף עשויה להציע תעריף שותפים נדיב עבור הרשמה חדשה. הסכום ששולם לכל הרשמה הוא סכום העלות לרכישה. דוגמה לשיווק שותפים במחיר לפעולה היא תוכנית Amazon Associates. עם Amazon Associates, משלמים לך סכום מוגדר לכל פעולה שלקוח עושה. פעולות יכולות לכלול רכישות, קליקים לדפי מוצרים, קליקים על תמונות ועוד. אתה לא מקבל תשלום כאשר מישהו מבקר לראשונה באתר שלך, אתה מקבל תשלום רק כאשר הלקוח משלים פעולה ספציפית.

בחירת סוג השותף המתאים לעסק שלך

בעת בחירת סוג השותף המתאים לעסק שלך, חשוב לקחת בחשבון את המשאבים והיעדים הנוכחיים שלך. אם אתה רק מתחיל עם שיווק שותפים, מומלץ להתחיל עם עלות לקליק או עלות לפעולה. זה יעזור לך להחליט איזה סוג של שותף מתאים לעסק שלך. אם כבר יש לך תוכנית שותפים מבוססת, אולי תרצה לנסות סוגים שונים של שותפים כדי לראות מה הכי מתאים לך. זה יכול להיות מועיל אם אתה נאבק עם שיעור המרה נמוך או רוצה להגדיל את המכירות שלך עם שיווק שותפים. ברגע שתחליט איזה סוג של שותף מתאים לעסק שלך, חשוב לתמרץ אותם. תגמול השותפים שלך על עבודה טובה היא דרך מצוינת להראות את הערכתך ולשמור על מוטיבציה.

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בשיווק שותפים

- אל תהיה סלקטיבי מדי: סלקטיביות מדי עם השותפים שלך עלולים לעלות לך כסף ומכירות פוטנציאליות. חשוב לקבל שותפים מכל הסוגים השונים של עסקים כדי שתוכל לפנות למגוון רחב של לקוחות פוטנציאלים.

- אל תהיה זול: אתה לא צריך לשלם את התעריף הגבוה ביותר בענף, אבל אתה גם לא צריך להיות זול. שיווק שותפים הוא מערכת יחסים, ומערכות יחסים בנויות על אמון. אם אתה מציע תעריפים גרועים, השותפים שלך לא יבטחו בך והם לא יעבדו איתך.

- אל תקדם יתר על המידה: חשוב לקדם את תוכנית השותפים שלך, אך אינך רוצה לקדם יתר על המידה ולעצבן לקוחות פוטנציאליים.